Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΣΤΥΛΙΔΑ

ΚΠΕ ΣΤΥΛΙΔΑΣ
Τ1ΤΛΟΣ 60υ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
« ΚΑΙΡΟΣ-ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΚΛΙΜΑ-ΚΛΙΜΑΤIΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ»

Το κλίμα αλλάζει. ...
Η κλιματική αλλαγή θεωρείται πλέον μια από τις σοβαρότερες απειλές για την βιώσιμη ανάπτυξη, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον, στην ανθρώπινη υγεία, στη διατροφική ασφάλεια, στην οικονομική δραστηριότητα, στους φυσικούς πόρους
και εν τέλει στο φυσικό υπόβαθρο.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γενικοί

Να κατανοήσουν οι μαθητές:

• Τι είναι καιρός, τι είναι κλίμα, τι είναι η κλιματική αλλαγή, ποια είναι τα ακραία
καιρικά φαινόμενα και πως επιδρούν στις ανθρώπινες δραστηριότητες.

• Τις κλιματικές αλλαγές που συνέβησαν στο παρελθόν από φυσικά αίτια (παγετώδεις - μεσοπαγετώδεις περίοδοι).

• Την κλιματική αλλαγή που παρατηρείται σήμερα από ανθρωπογενή και φυσικά
αίτια.

• Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον:
(Ερημοποίηση, λιώσιμο παγετώνων, άνοδος στάθμης, πλημμύρες, μείωση
βιοποικιλότητας, περιβαλλοντική μετανάστευση κλπ.)

• Την κατανόηση των ευθυνών στις κλιματικές αλλαγές.

Ειδικοί
• Να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον και τα προβλήματα της παραλιακής πόλης, της Στυλίδας.

• Να εξοικειωθούν με έννοιες, όργανα μετρήσεων και συσκευές.

• Να μάθουν να χρησιμοποιούν όλες τις αισθήσεις τους προκειμένου να μπορούν να
αντιληφθούν και να περιγράψουν το χώρο.

• Να εξερευνήσουν, να μετρήσουν, να παρατηρήσουν, να καταγράψουν, να
συσχετίσουν και να κατανοήσουν τελικά τις λειτουργίες της φύσης

• Να αποκτήσουν κώδικα συμπεριφοράς για τη βελτίωση των κλιματικών και περιβαλλοντικών συνθηκών

• Να δράσουν για την αειφορική ανάπτυξη

• Να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων (ενεργοί πολίτες).

ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ
• Με παρουσίαση του γνωστικού μέρους χρησιμοποιώντας σύγχρονη τεχνολογία.

• Με προβληματισμούς, συζητήσεις και επεξηγήσεις πάνω στο θέμα του προγράμ-
ματος.

• Με συμπλήρωση φύλλων εργασίας, συμμετοχή σε παιδαγωγικά παιχνίδια κλπ.

• Με επίσκεψη και δραστηριότητες στο πεδίο κάτω από την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του κέντρου.

• Με καταγραφή και παρουσίαση στη συνέχεια από τους ίδιους τους μαθητές των δραστηριοτήτων, εντυπώσεων, συμπερασμάτων τους


ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (ΔΙΗΜΕΡΟ)

Ημέρα 1η :

10:30 π.μ. Έναρξη του προγράμματος
Άφιξη των μαθητών και συνοδών

Υποδοχή και ξενάγηση στους χώρους του Κέντρου

Ενημέρωση για τη γεωγραφική θέση του ΚΠΕ και το κλίμα της περιοχής.

Ενημέρωση των μαθητών για τα προγράμματα και για τα δίκτυα.

Εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους όπως παλαιοπεριβάλλον, κλίμα, οικοσύστημα, βιοποικιλότητα , κλιματική αλλαγή κ.λ.π .

Παρουσίαση του θεωρητικού μέρους του προγράμματος, με υπολογιστή και Vίdeοπροβολέα.

13:30 μ.μ. Φαγητό

16:00 μ.μ. Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες και εφοδιασμός τους με καρτελάκια που απεικονίζουν το όνομα της ομάδας τους.

Εφοδιασμός με υλικά μελέτης του πεδίου, ατομικά και ομαδικά (ντοσιέ, σημειωματάρια, χάρτες, φύλλα εργασίας, μολύβια, θερμόμετρα, μετροταινίες, κινητό εργαστήριο κ.λ.π.).

Εργασία στους χώρους του κέντρου, γνωριμία με τα στερεοσκόπια, τα μικροσκόπια, χρησιμοποιώντας μακέτες, προπλάσματα, αεροφωτογραφίες, κ.λ.π

18:00 μ.μ. Φαγητό λήξη 1ης μέρας

Ημέρα 2η :

9:30 π.μ. Μετρήσεις στον μετεωρολογικό σταθμό του ΚΠΕ
Οι μαθητικές ομάδες καθοδηγούμενες από τους εκπαιδευτικούς του Κέντρου ενημερώνονται για τον τρόπο λειτουργίας του μετεωρολογικού σταθμού και παίρνουν μετρήσεις μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

10.30 Επιβίβαση στα λεωφορεία και αναχώρηση από το Κέντρο για την εργασία πεδίου
11 :00 μ.μ. Μετάβαση στον Άγιο Βλάση και στην παραλία της Στυλίδας Οι ομάδες χρησιμοποιώντας τα φορητά όργανα του Κέντρου, παίρνουν μετρήσεις θερμοκρασίας, υγρασίας, ταχύτητας και διεύθυνσης του ανέμου και εφόσον υπάρχει νέφωση κάνουν αναγνώριση των νεφών.

Στόχος των μετρήσεων είναι να αντιληφθούν τη μεταβολή της θερμοκρασίας, της ατμοσφαιρικής πίεσης κλπ από την θάλασσα στο βουνό.

13:00 μ.μ Επιστροφή στο Κέντρο

Οι ομάδες ελέγχουν την ορθότητα των σημειώσεών τους στα φύλλα

εργασίας .

Στη συνέχεια η κάθε μια παρουσιάζει στις υπόλοιπες την εργασία που έχει ./ αναλάβει και κάνουν συγκρίσεις και βγάζουν συμπεράσματα .

Παίζουν διάφορα περιβαλλοντικά παιχνίδια ( παζλ, ακροστιχίδες, σταυρόλεξα κ.λ.π.)

Συμπληρώνουν το έντυπο αξιολόγησης του προγράμματος.

14:00 μ.μ. Λήξη του προγράμματος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου